Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד משתמשים בתמריצים כדי להניע את עצמכם?

כדי להצליח בחיים ולעמוד ביעדים שאתם מציבים לעצמכם, אתם צריכים לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה שתאפשר לכם להתנהל בחוכמה וביעילות. לחלק מהאנשים זה בא יחסית בקלות,  בעוד אחרים עשויים להזדקק למעט עזרה. אחת הדרכים להגביר את המוטיבציה היא באמצעות תמריצים ותגמולים.

תחשבו על זה כך: חברות רבות משתמשות במערכת של תמריצים כדי לגרום לכם לעשות דברים. לדוגמה, חברות כרטיסי האשראי מציעות נקודות אשראי כתגמולים ללקוחות עבור שימוש בכרטיסים. זוהי מערכת שיכולה לעבור לטובת שני הצדדים.

באותו אופן, אתם יכולים ליצור מערכות כאלה עבור עצמכם. אם תבינו מה מניע אתכם, תוכלו לרתום את כוחם של התמריצים כדי להשיג את המטרות האישית והמקצועיות שלכם.

איך זה עובד?

הרעיון של שימוש בתמריצים ותגמולים הוא פשוט. אתם מתגמלים את עצמכם על התנהגות חיובית, ובכך מחזקים את ההתנהגות הזו ומגדילים את הסיכוי שתחזרו עליה בעתיד. לדוגמה, אם אתם רוצים להתאמן לעתים קרובות יותר, אתם יכולים לתמרץ את עצמכם עם פינוק קטן בכל פעם שאתם משלימים אימון. לחלופין, אם אתם מעוניינים לחסוך כסף, אתם עשויים להעניק לעצמכם בגד חדש לאחר שחסכתם סכום כסף מסוים.

כיצד זה עוזר?

יתרון אחד של שימוש המערכת כזו, הוא שאתם מספקים לעצמכם דרך מוחשית לעקוב אחר ההתקדמות שלכם לעבר היעדים שהוגדרו. כאשר אתם מתגמלים את עצמכם על התנהגות חיובית, קל לכם לראות את התוצאות המיידיות, ואלה עשויות לעזור לכם להישאר על המסלול.

למשל, אם אתם מנסים לאמץ תזונה בריאה יותר, אפשרות טובה היא לקבוע יום בחודש (או בתדירות אחרת) לתגמול בדמות בילוי במסעדה האהובה עליכם.

יתרון נוסף של שימוש בתמריצים ותגמולים: הם עוזרים להפוך את תהליך השגת היעדים שלכם למהנה יותר. כאשר אתם יודעים שיש לך למה לצפות בסוף היום (השבוע, החודש, התהליך וכו'), פתאום העבודה הקשה מרגישה כדאית יותר.

טיפ חשוב

כדי שהשיטה הזו תועיל לכם, עליכם לבחור את התגמולים והתמריצים הנכונים. הפרסים שאתם מחלקים לעצמכם צריכים להיות בעלי משמעות עבורכם, על מנת שיצליחו להניע אתכם לפעולה. המפתח הוא לבחור דברים שאתם אוהבים באופן אישי ושבאמת נותנים תחושה של תגמולים. רק כך, תוכלו להרגיש שאתם נמצאים בכיוון הנכון לקראת הגעה למטרות שלכם.

במילים אחרות, המטרה היא ליצור אסוציאציה חיובית בין התמריצים לבין הפעולות שאתם צריכים לעשות כדי להשיג את היעדים שלכם. זה יקל עליכם לשמור על ריכוז ועל מוטיבציה גבוהה.

לסיכום

 

שילוב תמריצים ותגמולים מסוגים שונים בשגרת החיים שלכם, עשוי לסייע מאוד בגיוס מוטיבציה שתניע אתכם אל צליחת אתגרים וניהול עצמי חכם. צרו מערכת עצמית של נקודות אשראי מטעמכם ולעצמכם, ונצלו אותה עד תום בשביל להפוך את העבודה הקשה של רדיפה אחר יעדים לחוויה מהנה ומתגמלת.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים